|
|
سیستم مدیریت کیفیت
در سال 1987 کمیته فنی 176 سازمان بین المللی استانداردISO/TC سری استانداردهای ایزو 9000 را به جهانیان ارائه نمود. هدف از تدوین این سری استاندارد به وجود آوردن الگوئی بینالمللی برای پیادهسازی و استقرار سیستمهای مدیریت و تضمین کیفیت بوده که مورد استقبال فراوان در سطح دنیا قرار گرفت.
سری استانداردهای ایزو 9000 در سال 1994،2000 و 2008 با نگرش فرآیندگرا و نهادینه نمودن بهبود مستمر در سیستم مدیریت کیفیت سازمان از طریق اصلاح فرآیندها، مورد ویرایش قرارگرفت.
در واقع استاندارد ایزو 9000 به یک محصول خاص داده نمیشود، بلکه فرآیند تولید کالا یا خدمات را در یک واحد تجاری مورد ارزیابی قرار میدهد.
مزایای بکارگیری استاندارد ایزو 9001
-
· بررسی مجدد فعالیت های سازمان بر اساس اهداف سازمان و رفع کاستی ها و تهیه چارت سازمانی پویا و مناسب با سیستم و شرح وظایف و اختیارات کارکنان
-
· شفافیت فرآیندها و شاخص ها در سازمان
-
· جلوگیری از دوباره کاری ها به واسطه تعریف فعالیتهای برنامه ریزی شده و سیستماتیک
-
· کاهش هزینه ها
-
· ایجاد اطمینان و اعتماد در درون سازمان (رده های مدیریتی و کارکنان )
-
· ایجاد اطمینان و اعتماد درون سازمان (مشتری) و بالطبع قابلیت عرض اندام در فضای مختلف تجاری و اعتبار افزودن به نمایندگان فروش شرکت
-
· افزایش توان رقابت در عرصه بازارهای داخلی و خارجی
-
· تعیین اهداف بلند مدت و کوتاه مدت مدیریت
-
· رهبری و برنامه ریزی برای دست یابی به اهداف کلان
-
· ایجاد یک سیستم مدیریتی چالاک و کوچک
-
· آموزش کارکنان و آشنایی با استاندارد ها و ارتقاء کیفی محصول
-
· استاندارد ISO9001پایه است برای سایر استاندارد ها و پیاده سازی این سیستم برای هر شرکتی در اولویت اول می باشد.
-
...
|
|